Tésenfai pergetés

“Tésenfai pergetés” bejegyzéshez ozzászólás

1. Az biztos, hogy egy ilyet 1000 mohácsiért én sem adnám oda. Csodás helyeken jársz.
    Még ilyeneket!

Egyetértek: hinni kell a vízben. Másik: kötelező megállni-észrevenni. Ez nem tudatos nálam, de ezek a pillanatok a legszebb emlékeim között vannak. Emlékszem egyszer… Na jó ezt az egyet: pont 25 éve a Bucsecs hegységben egy patak közepén, egy alig pár négyzetméteres kis szigeten pihentünk meg és ettük meg az ebédünket. Mai napig visszatér az emléke a helynek, a csobogásnak és a békének.

2. Fekete Ádámnak köszönhetően a téma végére pont került és a bejegyzés kijavításra talált. Köszi Ádám!

3. gyönyörű helyen jársz!

én Vajszlónál dobálgattam eddig a Fekete-vizet, domi ott is jött, de ott csukák is beköszönnek körforgóra.

A GS Bug meg nem talán az egyik, hanem a legjobb domolykó csali, amit életemben láttam. 400 HUF + egy horogcsere kisebbre. Van három szín is. Egyetlen egy hibája van, hogy ha sokszor kemény bozótot dobsz vele, akkor lekopik a műanyag testről a festés. Hatékonyságában veri a Tiny-t nálam, ráadásul bátran dobja az ember akár vékony monofillal is.

Kicsit könnyű, de már egy lágyabb bot is el tudja dobni. Egy hátránya van, hogy húzós vízben túlveret minimális bevontatási sebességnél is. A Tiny ilyen helyen jobb.

1. Szia!
      Igen a kis bug nagyon ütős csali és főleg a sügérmintás változat a menő. 🙂 Húzós vízben valóban túlveret és kiugrik a vízből, de messze a legjobb csali. Azért keress rá a Rebel Minnow f49-esére. Az is üt.

1. A híd felett egész jó a pálya, tavasszal több csuka is partra került ideiglenesen, fogtam ott jászt is piros 3-as meppsel. A híd alatt Tinyvel és home made K-9 wobblerrel fogtam domikat.

Domira szerintem a Pécsi-víz kategóriákkal jobb. Kisebb a víz, nagyobb a vegetáció, nagyobbak az egyedek.

Tegnap voltam Kémesnél a Pécsi-vízen. Szép domikat adott a híd körül, utána lementem a Feketére. Bazinagy balinokat láttam a 25 cm vízben. Pink-fehér Tesco popperrel jött a bozótos részen egy 50-es csukesz. Nah annak nagyon örültem 🙂

Egyébként a pécsi és a fekete is csomó meghorgászhatatlan hellyel van tarkítva, ami biztosítja az utánpótlást 🙂

4. Na ügyes vagy. A Pécsi-vizet én is több helyen horgásztam, de akkor nem igazán adott halat. Nem régen Sámodnál néztem le a hídról és nagy-nagy setét foltok ugrottak szét. Kiló feletti domik lehettek. A part viszont nagyon necces volt. A Feketében nagy balinok cirkálnak az bizonyos. Feketét próbáltam már meghorgászni a sámodi és cúni hídtól északra is, de rengeteg a bokor és az akácos és nekem nagyon vékony a zsinórom. Nem igazán mertem bevállalni, de jó, hogy vannak ilyen szakaszok, mert legalább nem tudják lerabolni a vizet. Ismerősöm két hete abban a bokrosban fogott két nagy balint. Vajszlóra majd valamikor lenézek, mert érdekelne az a pálya is. Üdv.

1. A Fekete-víz mennyire gázolható a cúni híd alatt? Bakancsban voltam tegnap, meg tökegyedül, ezért nem mertem bemenni, pedig nagyot nyíltak volna a lehetőségeim. Van gázlóruha is, csak tökegyedül kicsit tartok a hirtelen meglepetésektől.

Pécsi-vizen most kezdem eröltetni a monofilt, eddig 0,17-ig mentem le. A dominak szerintem nem kell ennél vékonyabb, meg az UL botom jelenleg hollandiában van “szakvéleményen”, ezért kicsit keményebbel kell beérnem.

Fekete vizen egyébként fonottal pecáztam eddig, de a balin ugye ravasz egy dög…

5. Nem tudom. Szerintem 1 méter mély lehet, de ha hasalsz egyet a sodrásban, akkor Salmo Tiny lesz belőled. Nekem is van gázlócsizmám, én is gondolkodom, hogy előveszem. A baj az, hogy 2-3 domi és hess, ennyi volt. Utána ha nem hagyod pihenni a helyet dobálhatsz napestig. Egyébként megfigyeltem, hogy a híd alatt az esti órák nagyon jók. Bár ez nem csak a híd alá értendő. Ha gázlócsizmázni akarsz akkor menj le Tésenfa alá. Ott nagyon jó a pálya. Faluból levisz egy földes út a hídig. Híd felett és alatt mesés kis zubogók vannak.

1. Mindenki a fényváltásról beszél, hogy milyen jó is az…
      Nekem eddig a verőfényes napsütés hozta a legjobb pecákat délután egytől négyig gatyarohasztó fényárban…

A hidak környezete viszont tényleg begyűjti a halakat. Szerintem a víz áramlása is megváltozik mert a híd felett belassul, utána meg feldúsul O2-vel. Meg eleve keményebb az alja.

Emellett azt is megfigyeltem, hogy a híd alatti huzat rengeteg rovart ver bele a vízbe, ezért itt durva szedések is vannak.

1. Nincs nekem gondom a fényárral, képes vagyok 12 órát szopni a napon, de az esti órák tényleg jók Feketén. Korán reggel viszont még nem fogtam igazán semmit. Ma voltam a Pécsi-vízen, méghozzá a pécsi szakaszán a Melinda u. mellett, mögött. Elkeserített a nyakig érő csurom vizes gaz és, hogy nem tudtam igazán hozzáférni a vízhez. Szerintem már ezen a kezdeti részen is van benne hal, de feladtam, mert tökig vizes lettem és a “pécsi igénytelenség” felbaszta az agyamat. Mert hiába vagyunk kulturális főváros, ha… Na hagyjuk. Híg fos ez az egész.

6. A róka felháborítóan viselkedett, jó, hogy észhez térítetted! Kicsit furcsállom, hogy mostanság nem találkozol nőkkel. No de a lényeg, hogy így is tetszett a beszámoló, mindig örömmel olvasom a blogod, te kis köcsög.

1. Köszi. Igen a róka nem volt éppen EU konform. De majd levadásszuk! :-O
      Van most is csaj, de a legfrissebb bejegyzésben te köcsögfaszfej. :-O

Egy vélemény is számít és egy vélemény sem számít...

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )