Botrányos Szolipszizmus 2. rész

“Botrányos Szolipszizmus 2. rész” bejegyzéshez ozzászólás

  1. A novellára is érdemes időt szakítani, aminek alapján a film készült: Julio Cortázar argentin író követte el, és magyarul is hozzáférhető azonos címen, sőt a kötet címadója is e novella (Európa Könyvkiadó, Európa Zsebkönyvek, Nagyítás, Elbeszélések, Julio Cortazár, 1981.) Ha érdekel, és nem sikerül beszerezni, szólj, és valamilyen úton elküldöm neked!
    A film meg nekem maradt ki… eddig:)

  2. Részlet a Kabbala alapfogalmai című könyvből

    Könnyedén tudunk tanulmányozni olyasvalamit, ami a mienktől alacsonyabb evolúciós szinten áll. Felfogjuk és megértjük az ásványi, növényi és állati létformákat. De nem tudjuk megérteni az ember létezését. Nyilvánvalóan, a megértéséhez annak magasabb létezési szintről kell érkeznie. A világkutatásunk arra koncentrálódik, hogy tanulmányozzuk, hogy milyen hatással vagyunk rá. Csak a saját szintünkön kutathatunk, felette azonban nem. Még amikor a saját szintünkön is kutatunk, azt kutatjuk, hogy hogyan lehetünk némi hatással a világra és a reakció hatásait mérjük. Az öt érzékszervünkkel fogjuk fel a világot: látás, hallás, szaglás, ízlelés, és érintés. Egyébiránt használhatunk különféle eszközöket, amelyek a korlátolt érzékeink érzékenységi határait bővítik. Sajnos, nem tudunk felfogni semmit azon túl, amit az öt érzékszervünk felfogni és tanulmányozni képes. Ez mind olyan keményen belénk ivódott, hogy azt állítjuk, semmi sem létezik azon túl, amit felfogni képesek vagyunk. Akármi is látszik létezni, csak azon keretek között létezik, amit érzékelünk, és egy különféle érzékekkel megáldott teremtmény ugyanazon dolgokat tapasztalja, csak teljesen különböző módon. Ugyanakkor, nem érezzük hiányát újabb érzékszerveknek, mint ahogyan egy hatodik ujj sem hiányzik a kezünkről. Ahogyan lehetetlen a látkép fogalmát elmagyarázni egy születése óta vak embernek, ugyanúgy nem sikerül a természet rejtett megnyilvánulási formáit kutatni a ma rendelkezésre álló eszközökkel. A Kabbala tana szerint létezik egy spirituális világ, ami felfoghatatlan az érzékszerveink számára. Mint apró középpontja – a mi univerzumunk, és a mi bolygónk – ennek a világnak a szíve. Ez az információval, gondolatokkal, és érzelmekkel teli terület van hatással ránk a fizikai természetén és annak jelenségein keresztül. Szintúgy bizonyos körülményekkel szembesít minket, amiknek hatására cselekednünk kell. Nem választjuk meg hol, mikor, kivel, és milyen jellemzőkkel fogunk megszületni. Nem mi döntjük el, hogy kivel fogunk találkozni, és milyen környezetben fogunk felnőni. Ezek a dolgok minden egyes cselekedetünket és reakciónkat eleve elrendelik, ugyanígy a következményeiket….

    Mint a világ kutatásának egyik eszköze, a tudomány két részre oszlik: az anyagi tulajdonságok, és a formák tanulmányozására. Más szavakkal, nem létezik semmi az univerzumunkban, ami ne állna anyagból és formából. Például, egy asztal anyag és forma
    kombinációja, ahol az anyag, mint például a fa, alapul szolgál a forma – az asztal – hordozására. Vagy vegyük a „hazug szót, ahol az anyag (valaki teste) hordozza a hamisság formáját.
    A tudomány, ami az anyagokat teszteken-kísérleteken keresztül tanulmányozza, tudományos konklúzióhoz vezet. Ennek megfelelően egy tudomány, ami a formát az anyag
    figyelembe vétele nélkül kutatja, és elvontan értelmezi azt, nem alapulhat kísérletekre. Ez még igazabb olyan formák esetén, amik soha nincsenek összeköttetésben anyagi dolgokkal,
    mert egy forma anyag nélkül nem létezik a világunkban.
    Egy forma, ami anyagtól független, csak valaki képzeletében létezhet. Ennek megfelelően, minden következtetés pusztán elméleti feltevésen alapul. Minden filozófia ilyesféle
    tudománynak minősül, és az emberiség gyakran szenvedett filozófusok alul értékelő következtetéseitől. A legtöbb modern tudós elvetette az effajta kutatást, mert feltevései
    teljes mértékben megbízhatatlanok. A spirituális világok kutatása kapcsán az érzékelésünk teljes mértékben a Felső Erő
    formálja, ami azt szeretné, úgy érezzük, hogy különálló entitások vagyunk, és nem a Teremtő részei. A teljes minket körülvevő világ valójában a spirituális erők ránk gyakorolt hatásának eredménye. Ezért tartják a minket körülölelő világot az illúziók világának….

    1. Köszi. Guénon is sokar utal a Kabbalára. Ajánlom figyelmedbe a Mennyiség uralma és az idők jeleiben az első 4-5 fejezetet, úgy mint “minőség és mennyiség, materia signata quantitate, mérték és megnyilvánulás, térbeli kvantitás és kvalifikált tér”. Stb… Nagyon kemény olvasmány, sokszor olvasandó.
      Üdv

  3. Még csak annyit szeretnék hozzá tenni hogy az autentikus Kabbala magát a teremtés ( a természet ) felépítését a valóság észlelésnek rendszerét és az emberiség kapcsolódási viszonyait tárja fel !
    Én is szeretnék ajánlani egy alap művet : Rav Michael Laitman
    Káoszból a harmóniába
    A Kabbala útmutatása a globális válság megoldására

    Köszönöm

Egy vélemény is számít és egy vélemény sem számít...

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s