2014.10.10. akárki, akárhogy, bárki, bármilyen, bárhogyan…
Az ember “néha viccel” dolgokkal. Néha él a maró cinizmus műfajával és van rá példa, mikor a túlzás eszközéhez nyúl. A modernnek nevezett hétköznapok azonban mindig túltesznek az emberi elme képzeletvilágán és bebizonyítják, hogy napról-napról igenis van “feljebb és feljebb”. Azért írom, hogy feljebb, mert “ők” így definiálják hangzatos tevékenységüknek az irányát. “Valami, ami feltámad, valami, ami a magasba tör.” Kérdés persze; hol van annak a helye igazából, ami felfelé igyekszik? Hiszen a fentről való már lényegénél fogva fent van.
(Semleges Neműek Mellékhelyisége Hét, 2012 április másodikától hatodikáig)
“Nemsemleges” mosdókat alakítanak ki a Kaliforniai Egyetem összes kampuszán a “transznemű” diákoknak. A világ felsőoktatási intézményei közül valószínűleg itt teszik meg ezt először. Az egyetem elnöke, Janet Napolitano irodájától közölték, hogy a “leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű” diákok számára próbálják “elfogadhatóbbá” tenni az intézményt ezzel az újítással.”
“A kanadai University of Victoria hallgatói az őszi szemesztert már a nem szempontjából semleges WC-kel kezdték meg. Két mosdót alakítottak át a transznemű vagy a magukat nemi jelleg szerint azonosítani nem kívánó diákok számára. Az új létesítmények ajtaját a korábbi szegregációra utaló jelölés helyett egy szimpla, egyetemes, WC-kagyló piktogram váltotta fel. Az augusztusi nyitás óta mindössze három panasz érkezett olyan hallgatóktól, akik nehezen barátkoznak meg a koedukáció okozta helyzettel.”
“Helsinki – A fiú- és a lányöltöző mellett semleges neműt alakít ki egy svéd középiskola, hogy zavartalanul tudjanak ruhát váltani azon diákjai, akik nem érzik magukat egyértelműen fiúnak vagy lánynak, illetve azok, akik egyedül akarnak öltözködni. Az öltöző csupán fülke, mindössze egyszemélyes. A tanintézet Stockholm egyik peremkerületében van, amely liberalizmusáról közismert. A “nemsemleges” öltöző kialakítását a diákok kezdeményezték. Camille Trombetti, a diáktanács tagja szerint az iskolában elég számban van nemi identitásában határozatlan diák ahhoz, hogy létjogosultsága legyen a semleges nemű öltözőnek.”
“Meglepő ötlettel állt elő a Mattel cég a Barbia babák gyártója. A szörnybabák után (Monster High ) a legújabb őrület a transzvesztita Barbie lesz.
Az elmúlt évtizedek alatt a Barbie baba rengeteg változáson esett át és számos szerepben láthattuk már. Volt terhes, volt ügyvéd, orvos, afroamerikai, viszont ez idáig mindig nő maradt. Ezen változtat most a játékot készítő cég, a Mattel, amely karácsonyra piacra dobja Barbie transzvesztita verzióját.”
“Hivatalosan is a svéd nyelv részévé válik a sokat vitatott semleges személyes névmás, a svéd hímnemű “han” és a nőnemű “hon” kifejezésből megszületett “hen” szó. A semleges névmás a Svéd Akadémia gondozásában jövő áprilisában megjelenő Svéd Akadémiai Szójegyzékben (SAOL) debütál. Sven-Göran Malmgren, a SAOL főszerkesztője elárulta, hogy az akadémia éveken át vonakodott a vitatott névmás felvételétől.”
“Janusz Palikot, a lengyelországi parlamenti választásokon harmadik helyen végzett antiklerikális mozgalom elnöke ismételten követelte a feszület eltávolítását a lengyel szejm ülésterméből, és közölte, ha ez nem történik meg, alkotmánybírósághoz fordul panasszal, de hajlandó akár Strasbourgig is elmenni – adta hírül a lengyel sajtó.”
“Amerikában a hangos kisebbségnek már nem tetszik, hogy december 25-e állami ünnep, hogy a köztereken karácsonyfákat és betlehemi jászlakat állítanak fel. Hogy az állami iskolákban vallási vonatkozású karácsonyi dalokat énekelnek a diákok. Kirekesztőnek számít, ha valaki boldog karácsonyt és nem boldog ünnepeket kíván, hiszen ezzel is sérti a más vallásúakat és az ateistákat.”
“-Ne haragudjon Uram, de mióta tegeződünk?
-Amióta én úgy tartom, hogy tegezzelek, mert a magázódás már nem korszerű!”
“Két középiskolás diáklány készítette el a Tampon Run játékot, ami a kilencvenes évek pc-játékainak emlékét idézi fel. A játék lényege, hogy el kell kapni a tamponokat, amikkel aztán lőni lehet a fiúkra. Üzenete is van ennek: a lányok arra akarják felhívni a figyelmet, hogy a menstruációt még mindig tabuként kezeli a társadalom.”
“Arra akarja rávenni a tajvani férfiakat Stephen Shen, hogy ülve végezzék el kisdolgukat, mint a nők – jelentette a BBC. A környezetvédelmi miniszter szerint ezzel a módszerrel javítani lehetne az illemhelyek tisztaságán.” Az ülve pisilést túl nőiesnek érző férfiak azonban talán elgondolkodnak a dolgon, ha figyelembe veszik a svéd párt egyik indokát. Elmondásuk szerint ugyanis kísérletek bizonyítják: az ülve pisilés jobb szexuális élethez vezet és kíméli a prosztatát.”
“Emberi jogi díjat vehetett át az a 13 éves brit fiú, aki májusban szoknyában ment iskolába – írja a Daily Mail. Chris Whitehead egy iskolai szabály ellen tiltakozott öltözékével, diszkriminatívnak tartotta ugyanis, hogy csak a lányok viselhetnek szoknyát az órákon.”
http://eduline.hu/kozoktatas/2011/7/3/2011070
“Németország annyira szabad ország, hogy állatszexes pornót tilos gyártani, viszont állatokkal közösülni nem számít bűncselekménynek. Ezért történhet az, hogy a Daily Mail szerint egyre terjednek az országban az állatbordélyok. A problémára Madeleine Martin hívta fel először a Frankfurter Rundschau újság figyelmét, szerinte ugyanis a törvény nem védi eléggé az állatokat, a zoofilok pedig át tudják vinni perverziójukat azzal a szöveggel, hogy ők ezt az életvitelt választották.”
“A svédországi Egalia (Egyenlőség) óvodában nincsenek “kisfiúk” vagy “kislányok”, csak “barátok”. Az “átgondolt megszólításokban” is megnyilvánuló svéd kezdeményezés a “nemi sztereotípiáktól mentes nevelésre irányul”. A társadalom elvárja, hogy a lányok legyenek lányosak, kedvesek, és csinosak, a fiúk pedig férfiasak, kemények és extrovertáltak. Az Egalia fantasztikus lehetőséget nyújt nekik arra, hogy olyanok legyenek, amilyenek akarnak” – számolt be róla Jenny Johnsson, az óvoda egy 31 éves pedagógusa.”
Nincsenek véletlenek: http://atyafipeca/szoknya/
“Az önként beleegyező felnőtt testvérpárok közötti vérfertőző szexuális kapcsolat alapvető jog, amely felülírja a család intézményének védelmére vonatkozó elvont jogállást a Német Etikai Tanács döntése szerint – írta a Telegraph internetes kiadása.”
(Együgyű és értetlen, valamint vulgáris hozzászólásoknak nem engedek teret.)
Végig gondolva ezt a globális (és valós) problémát, néhány kérdés megfogalmazódik bennem. Könnyen belátható, hogy egy WC “nemi jellegét” a vizelés mikéntjét meghatározó szerv “kialakítása” szabja meg, nem pedig a nemi identitás. Tehát akinek “külső” nemi szerve van az pisszoárt használ, akinek “beépített” az ülő alkalmatosságot.
Erre felhozható ellenérvként, hogy valójában szemérem kérdése, ki hova megy be, ekkor viszont újabb kérdés merül fel. Nevezetesen: egy nő, aki férfi önazonossága van, nem érzi magát feszélyezve egy olyan férfi társaságában, aki nőnek tekinti magát? Ha nem érzi, akkor miért kell egyáltalán kétnemű WC, ha pedig igen, akkor valójában kétfajta transznemű toalettre van szükség, ezáltal pedig már 4 különböző budi közül lehetne választani: Férfi, női, férfi identitású női, és női identitású férfi.
Tudna a fenti kérdésekre valaki érdemi választ adni?
Ez egy nagyon jogos felvetés.
A férfiak ülve pisilésről, majd lesz egy külön bejegyzés, mert még tesztet is végeztem itthon. 🙂
Az ördög a részletekben rejlik. Néha a kis dologban. 🙂
Továbbszőve a fenti gondolatmenetet: Ha ezek az emberek kétneműnek érzik magukat, az lényegileg azt jelenti, hogy egyik neműnek sem. Mégpedig azért, mert a nemi azonosság feltételez egy lényünkben hordozott ontológiai feszültséget, a tudat belső hiányérzetét, amely a másik nem iránti vágyakozásban fejeződik ki. Amíg vágy van, addig identitás is van. Ha mindkét nemet integráljuk magunkban, akkor hiányérzet sincs, tehát nemi indentitás sem értelmezhető. Ez a teljes felébredettségben természetesen létrejön, de a megnyilvánult világban még elvben sem lehetséges, mivel a világot éppen a nemiség alapját képező őspolaritás hozza létre.
Ez a világ tényleg megérett a pusztulásra. Hol lesz ennek a vége? Ki fogja először nagy nyilvánosság előtt azt mondani, hogy a világ kereke fordítva forog?
Én már mondtam. 🙂
Egy Olvasó küldte:
“Orosz László Wladimir színelméleti gondolatai pontosan leírják a “transzneműség” lényegét:
“A polaritások fölötti világ Abszolút Egységében a Fekete és a Fehér szétválaszthatatlanul összeforr, ám ezen unió nem jellemezhető a “leesett létmód” szürke színével, mely – világunk groteszk illusztrálása képpen – se nem fekete, se nem fehér, hanem önelvesztésük, kifordultságuk és szétmosottságuk szimbóluma: ahogy a megnevezés is mutatja, egy maradvány-szerű, szűrt valóság.”
Most néztem meg Az emlékek őre című filmet, és a filmben lévő végletesen poszt-modern, dedifferenciálódott, minden minőséget nélkülöző társadalomra tökéletesen illik a film szürke színvilága, ami egyből a fenti idézetet jutatta az eszembe.
http://www.libri.hu/konyv/orosz_laszlo_wladimir.szivarvanyhidon-at-a-szinek-jelenteserol.html
Nekem már a polcomon van. Téli olvasmány lesz. Az egyik barátom nem igazán tudja hova tenni az írót, mert olyan dolgokat hozott a felszínre, ami páratlan a maga nemében.
Az emlékek őrére meg rákeresek.
Köszönöm.
A jelen és az idő című könyvéről tudsz valamit? A leírás alapján érdekesnek tűnik.
http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Orosz_Laszlo_Wladimir_A_jelen_es_az_ido&id=18029&type=22
Ha megengedi kedves szakoos, én válaszolnék a fenti kérdésére. Hadd kezdjem egy idézettel az említett könyvből:
“Gondolkodó, önmagával szemben igényes ember ezért nem fogadhat el semmiféle egalitáriánus-nivellatív ideológiát; ezzel eredendően létrendi méltóságáról mondana le. A “homlokán ott tündököl a jegy, hogy milliók között az egyetlen” metafizikai igazsága és az ebből adódó dignitás senkitől sem vehető el, s voltaképpen minden elvehető az embertől , csupán a saját-élettel és a saját-halállal való önazonosulása nem… ”
Ilyen mondatokkal képes porrá zúzni a humanizmus cinikus szellemtelenségét és végső soron emberellenességét. Ebben a könyvében – ha lehet így mondani – a hamvasi “alapállásból” közelíti meg a Jelen és az idő viszonyát. Műveiben egyértelműen érződik László András hatása, de egy szempontból azonban messze kiemelkedik a “tanítványok” sorából, nevezetesen, hogy képes helyreállítani a L.A. által elkövetett misztériumárulást (ezt az “árulást”, mint egyfajta szükségszerűséget maga L.A.ismerte el, azaz a szolipszizmus didaktikai célú túlforszírozását) Nincs doktrinális szolipszizmus, kis sem ejti ezt a szót, mégis minden mondata ezt a létszemléletet, sőt létszemlélést járja körül és világítja meg. Szigorúan és elképesztően pontosan fogalmaz. Legalább harmincszor érdemes elolvasni. Legalábbis kezdetnek :-).
“Ami Kocsi Lajosnál és Horváth Róbertnél a tudatökológia, Baranyi Tibor Imrénél a tradícionális íjászat, az Orosz László Wladimirnél a (királyi) asztrológia.” Spirituális apropó, tradícionális forma. Sajnos könyvei már nagyon nehezen beszerezhetőek (kiváltképp igaz ez a “Szivárványhídon át” című munkájára), de minden fáradtságot megér felkutatni azokat.
Stílusát és átütő lényeglátását én Hamvas, sőt Guénon szintjére helyezném.
Üdvözlettel
…viator…
Nem ismerem.
“dedifferenciálódott”. Ez tetszik. Kissé emlékeztet az “illiberalizmusra” :-), azzal a különbséggel, hogy az előbbinek komoly metafizikai megvilágító ereje van.
Azért nem akartam differenciálatlant írni, mert szerintem az sokkal inkább a történelem előtti, aranykori, osztatlan, egységes világra jellemző, mintsem a történelemből kizuhant emberiségre. Így lett „dedifferenciált”, arra utalva ezzel, hogy a “fejlődés” során 🙂 elvesztette az egykoron a történelem alatt meglévő differenciáltságát.
Tökéletesen egyetértek és értettem is 🙂 A megjegyzés egyfajta “formai ízlelgetés” volt. 🙂
Csak egy gondolat a hierarchiáról:
Ha a szervezetemben úgy döntene a bőrszövet, hogy szívizmot akar játszani, akkor annak igen belátható következményei lennének. Ha a lábam kerülne az agyam helyére és az agyam a lában helyére; annak is. A világ egyértelműen csakis organikus lehet. Lépcsőzetes. Tagolt.
Mint ahogyan a nem megnyilvánultak is. Hierarchia nélkül szimplán nem létezhetne az az ember, aki nem ismeri el a hierarchiát.
“Vannak, akik még ma is azt merészelik hinni, hogy az igavonó a jármot eleget viselte, s most már ideje az angyal helyébe lépni, hadd húzza az az ekét. Az észrevétel figyelemre méltó lenne, ha időnként meg lehetne tenni, hogy az ember a hasát a nyakán, az agyát pedig a gyomra alatt viselné. Éppen olyan értelmes lenne a fákat felkérni arra, hogy ezek után gyökereiket dugjak ki a földből, ágaikat pedig fúrják a talajba. A has felül, a nyakon éppen olyan démonikussá válnék, mint az agy alul. Ha a belek elkezdenének gondolkozni és életterveket szőni, ezek bél-gondolatok lennének. Mint ahogy a tömeg uralomra jutásának legelső jele a belek gondolkozásának felülkerekedése volt: előtérbe lépett minden, ami táplálék, gazdaság, gyomor, földi javak, étel. A sárkány egész léte, hogy zabál és horkol.
Ha pedig nem tud jóllakni, rablásra indul, és aki eléje kerül, azt leüti. Nyersanyagra van szüksége -, a tömeg korszakának jelszava: nyersanyag. De ha az agy lemerülne, és elfoglalná a belek helyét, fel kellene hogy lázadjon abban a sötétben, amelyet nem szokott meg, s amely lénye ellen van. Mint ahogy a lemerült szellemi ember ma nem egyéb, mint színtiszta lázadás. A lázadó agyvelő éppen olyan gonosz, mint a gondolkozó bél. Éppen olyan démonikus, mint a gyökereivel fölfelé s ágaival lefelé fordított fa. Az igába fogott angyalnak sátánná kell változnia, ahogy az uralkodói székbe került ökörnek sárkánnyá.
Az imént tett észrevételre ennyi elég.” Hamvas Béla
A valóság tényleg minden képzeletet felülmúl!
„Amikor megismertem Orosz László Wladimirt, rádöbbentem, hogy műveit nem ő írja. Orosz fiatal ember. Könyvéből viszont a tradicionális mesterek személyfölötti hangja szól. Ő maga ritkán néz ki sorai mögül, többes számban beszél, s még abban is hűségesen követi mestereit, hogy sok latin szót alkalmaz, bizonyára azért, mert a latint véli az utolsó, még valamennyire közérthető nyelvnek, melyen univerzális igazságokat ki lehet fejezni. Oroszt pedig csakis ez érdekli: az igazság. Ezért hiszem, hogy van benne Valaki, aki könyveit írja, mert ennyi mindent és ilyen mélységben nem lehet fiatalon tudni: ehhez nagyon sok évtized földi, és még több évezred spirituális tapasztalat szükséges.”