Társadalmi lezárkóztatás

“Társadalmi lezárkóztatás” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Kezdem érteni a demokrácia lényegét. (ehhez kellet a füzesabonyi VTV feltáró erejű összeállítása 🙂 ) Tehát mit akar a “választó”? Sima utakat (kátyúktól és gödröktől mentesen. 2:59-nél). Ó, drága szimbolizmus….

    Egyébként: Talpa Tiborné for President!

    1. És bulit és táncot és bulit és táncot. Ja még kimaradt egy; a buli és a tánc és a tánc és a buli és befűteni télen könyvekkel.
      És ha azt mondod, hogy szerinted ez így nem jó, akkor rögtön előbújik valahonnan “a málter fia” és fröcsögő nyállal adja tudtodra, hogy minden relatív és ennél még senki sem csinált jobbat. Hogy nem-e? 🙂
      Valaki azt mondta, hogy “ha ma közöttünk járna a feudalizmus egyik parasztja; az királyként tetszelegne.” Ebben minden benne van. Mindenkinek van némi fogalma az öregek kvalitásairól. Menjünk tovább! Vajon milyen lehetett az én öregem öregének az öregének az öregének az öregének az örege? Félisten?

      1. Definíciós megközelítések:

        Feudalizmus = hűségalapú társadalom. (Hűség a magasrendűséghez)
        Demokrácia = “kellemesség”alapú társadalom (engedelmesség az érzékeknek)

        Azok, akik a humanizmust esetleg magasrendű megközelítésnek tartanák, gondolkozzanak el a magasrendűség eredeti értelmén.

        Magasrendű mindaz, ami a lényt összekapcsolja élete értelmével és megtartó Lényegével.

        A darwinisták szerint az emberszabásúakkal közös ősünk a mókuscickány. Ebből a jámbor lényből “mutálódott” felfelé az “evolúció” során az ember. Vajon a ma élő mókuscickányok büszkék olyan jelenkori rokonaikra, mint Guénon, Evola, Hamvas… ?

        1. A magasrendűség halvány keresztény lenyomatai a jelenkorban: Karácsony, Húsvét, Pünkösd. A kellemességalapú közgondolkodás bizarr szókapcsolatokat alkotott: Kellemes Karácsony Ünnepeket, Kellemes Húsvéti Ünnepeket.

          Ehhez az alászállításhoz először meg kellett keresni az ünnep alapját képező folyamatok legalsóbb, tapasztalati aspektusait, majd ezekből száműzni a transzcendenciát, végül emocionális-szentimentális mázzal beborítani. Mindezek után már egy édeskés biológiai születés, és kesernyés (mégis vigasztaló) halál profán felidézései lettek az ünnepekből.

          Ezek után már egyenes út vezetett ahhoz, hogy a kalmárok birtokba vehessék a nagy keresztény ünnepeket, tetemes hasznot bezsebelve az “üdvösségre” irányuló vágyakból.

          És még valami. Feltűnt már valakinek, miért nincs “Kellemes Pünkösdi Ünnepeket” jókívánság? Pedig drága kereskedőinknek egy további, tetemes haszonnal kecsegtető lehetőség lehetett volna.

          Azért mert a másik kettővel szemben a Pünkösd erre alkalmatlan. A Logosz erőkkel való aktív kapcsolatnak (transzmutáció) nincsenek profanizálható külső aspektusai, mivel tisztán belső, alanyi megalapozottságú aktus.

          Micsoda csapás! A fentiek miatt nem lehet “kellemes” a Pünkösd. Emiatt pedig jelentős bevételtől esik a kalmár kaszt. Sebaj, van helyette más emelkedett ünnep. Valentin-nap, nőnap, stb….

  2. Ez nagyon megérintett!
    Már a jelenkor embere is nevet. 🙂 🙂 🙂
    De! A jelenkor embere magán, míg a régiek rajtunk. 🙂 Vagyis; mi kerültünk fókuszba. Ilyen is van? 🙂
    Most eszembe jutott valami ennek kapcsán. Fel is írom a noteszomba, hogy majd írjak róla egy kurtát, mert pár hónappal ezelőtt egy mókuscickány felvázolta nekem a feudalizmus és az ókor emberének korát. Majdnem úgy, ahogy agyába injektálta a progresszív történelemírás. 🙂 🙂

Egy vélemény is számít és egy vélemény sem számít...

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s