XX. századi freskó

“XX. századi freskó” bejegyzéshez ozzászólás

  1. 1. ennyiszer még nem nevettem ilyen jóízűen eddigi földi halandó életemben, blogposztban foglalt egyéni megfogalmazásokon: gratulálok önnek, hogy jó a humora
    2. ez nem egy mennyiségi felsorolás
    3. a klaviatúrámra vizelt az Undor Angyala

  2. A fenti összefoglalásod igen szemléletes és lényegre törő bemutatása annak a freskónak, ami körbevesz bennünket és bizony nézni kényszerülünk. 🙂
    Ha szabad az írásod és a hasonlat kapcsán elgondolkozni …
    Az emberek nagy többsége alárendelten létezik ebben a freskóban, mert azt éli meg, bár ugyan kissé kaotikus a világ, de neki mégis igyekezni kell ehhez alkalmazkodnia, különben elveszik. Aztán vannak, akik szinte kényszeresen keresik a degenerált világ még számukra megmaradt kedvező hullámait, amin szépen elszörfözgetni lehet, valami élvezetet kicsikarva abból. 🙂
    Az emberek többsége képtelen meglátni azt, hogy ő maga valójában egy képhatár, önmaga és a freskó kaotikus valósága között, és nem biztos, hogy kényszeres át kell folynia az egyikből a másikba.
    Ha az ember mindenáron a világ szolgájává próbál lenni, akkor könnyen önmaga ellenségévé fog válni… mert vagy a világot utasítom el vagy önmagamat.
    Próbálok arra gondolni ennél jobb hátteret kívánni sem lehet, mert, ahogy a világból kivonódik az érték és növekszik a szemét, az engem mindenképpen arra fog ösztönözni, mintegy a lepusztult külső keret ellensúlyozásaként, bennem valami növekedjen:
    a mindezek felett álló Isteni igazság, ami minden káosz feletti.

    Lehetséges talán, hogy ez az elmázolt és jelenleg kifelé érzékelhető freskó, csupán apró ecsetvonása, annak hatalmas grandiózus Isteni képnek, ami csakis befele tekintve kezdhet lassan kibontakozni… 🙂

    1. “De azok, akik ebben a korban élnek, és mindenek ellenére talpon maradnak, olyan gyümölcsöket szerezhetnek meg, amelyek más korok emberei számára csak nehezen voltak elérhetőek.“ Evola

      1. Nagyon jó ez az Evola idézet!
        Ez a legjobb kor, a legszebb gyümölcsöknek, ez nem kétség! 🙂
        Más feltételezhető szempontok szerint is.
        Az idő valóságossága, a dolgok egymásutánisága, tehát a lineáris valóságértelmezés simán megkérdőjelezhető, tehát más rátekintés alapján feltételezhető a valóság rendszerének egyidejű létezése. Szubjektív szempontok szerint belegondolva, maga a régmúlt történelem számomra folyamában soha nem is lesz érzékelhető, más korok csakis állóképként léteznek, támpontokat, jelzőtáblákat adhatnak, egyfajta hátteret, amit csakis a saját jelenben tudok érzékelni.
        Számunkra bár mondhatni az élünkben érzékelünk időt, pontosabban csak az idő illúzióját, a valóság érzékelés mindig csakis a jelenben zajlik, vagyis az adott napnak, az adott perce a jelen valósága, ennél fogva ez a kor, nap, perc a legjobb, a legalkalmasabb az önmegvalósításra.
        Az hogy régebben jobb-rosszabb, könnyebb vagy nehezebb volt, az feltételezhető, de a saját jelenünkben, épp ez a jelen pillanat az egész valóság, ez csakis a lényeges és mérvadó, így a legjobb is.
        🙂

  3. Mit is mond – a korábban egységes Véda négyfelé esése következtében, Kr.e. 3200 táján létrejött – turano-ind Vishnu Purana látomása a Sötét Kor – ról?
    “Az Istenek oltárain a tűz kialszik, többé senki sem gondozza őket, az ember önmagát kiáltja ki Istennek és a Világ közepének, s azt mondja, nem kell Isten, nem létezik. (…) A vaskori ember hazug, nem ismeri az Igazságot, becsapja önmagát és másokat is. A vaskori ember nincs tekintettel embertársára, csak önmaga boldogulása érdekli, a vaskorban a jóslatok szerint megszűnnek a közösségek. Az embereket végtelen bizalmatlanság keríti hatalmába, mindenki félni fog az embertársától, mindenki gyilkost fog sejteni a vele szembe jövőtől, az ember elfelejt bízni, elfelejt szeretni. (…) Az összes jóslat szerint: A vaskori ember – pontosan ezek miatt – végtelenül boldogtalan és beteg.”
    Majd a következőt fejti ki:
    „A szakák népe felébred és viszi a tüzet más földekre is. A szakák ébrednek fel elsőként, ahogy évmilliókkal ezelőtt is ők vitték a világosságot! Elsőnek Nimród népe tér magához, utána a többi.”

  4. “Mikor a bolsevista terror legfeketébb napjaiban, 1918 decemberében a pétervári Közkönyvtár fűtetlen termeiben, ahol a tinta belefagyott a tintatartóba, a napóleoni expedíció fóliánsaiban, Champollion és Lepsius műveiben az egyiptomi rajzokat végignéztem, semmit sem értettem volna belőlük, ha nem folyt volna le közvetlen közelemben “napjaink apokalipszise”.”
    (D. Sz. Mereskovszkij: “Kelet titkai.” Holnap Kiadó, 1992.)

  5. “Kilúgozták belőle az eredetit, hogy átvegye helyét az utánzat, az ami hamis. A cseppfolyós szubsztancia ma úgy oldja fel az emberben az embert, hogy az közben tapsol és szórakozik és kényelmesen jól érzi magát. A cunci többek között a kényelem. Cunci a gumiszoba, ahol a beteg már öngyilkosságot sem tud elkövetni, de igazából véve nem is akar, hiszen élvezi az intravénás morfium és a ruganyos gumifalak okozta biztonság örömét.”

    Hamvas csirihau létet ír a végére.
    Hosszú percek óta tűnődöm, hogy melyik lenne/lesz a rosszabb. nem tudom eldönteni. Vagy lehet, hogy a cunciság csak előkövete a csirihauságnak.

    Döbbenetesen jól összeszedett írás arról, ami van (ami valójában nem Van-ság).

    Köszönet!

    (Köszönet a Metropolisért is. Kb. 1 éve láttam. Ha a felismert mély szimbólumokat nem számítom, akkor is egy mérhetetlenül sötét és őrült, sátáni film. A legborzalmasabb horror, amit valaha láttam (na jó, nem sokat láttam), horror elemek nélkül.)

  6. Na, közben rájöttem a megoldókulcsra. Roppant egyszerű. Elég elzárni az áramot meg a kőolajcsapokat és máris ripsz-ropsz ott vagyunk a csirihauknál. 1 pici lépés. Se net, se kaja, se melegvíz, se fény-se biztonság, máris tépik szét egymást az előző nap még egymást lájkolók. Valójában EZ a zombiapokalipszis.

  7. Visszajelzés: Szent Korona Rádió

Egy vélemény is számít és egy vélemény sem számít...

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s