2014.11.24.
Egy “remek” alkotás 1927-ből. A költségvetése 5 millió birodalmi márkát emésztett fel. Mindenkinek ajánlom, főként azoknak, akik nem csak nézik, de látják is a filmet és azt, ami a vászon mögött pereg…
Aki veszi a fáradtságot és jobban elmerül a film különböző jeleneteinek, helyszíneinek, cselekményeinek, jelképeinek a szimbolizmusában az igen könnyen felismerheti bennük a szándékosan ott felejtett “kőműveskanalat”. Az már csak hab a tortán, hogy a forradalmi jelenetek alkalmával többször belefuthatunk a Marseillaise refrénjébe. “Nem ül a zsarnok kénye rajtunk, pokolra mind, a hitszegőt!”
A filmet minden nyílt, vagy rejtett okkultizmusa ellenére felettébb ajánlom azon Olvasóim számára, akik szeretik a szellemi kihívásokat és akik nem dőlnek be a bújtatott és olcsó sugallatoknak. Egyébként a mű kiválóan lemodellezi azokat a folyamatokat, melyek mostanában nyertek teret a világban, de elég csak az elmúlt hetek magyarországi történéseire (forradalmi hangulatkeltés) gondolni. Természetesen létezik a filmnek egy pozitív olvasata is, de nagyon nehéz az égbekiáltó jelektől elvonatkoztatnom. Ennek ellenére, ne menjünk el mellette!
“The Mediator between the head and the hands must be the heart!” Beszédes mondatok…
http://vigilantcitizen.com/musicbusiness/the-occult-symbolism-of-movie
A mai napig elgondolkodtató, micsoda szurrogátumok jelennek meg a filmes művekben. Hogy ezek mennyire tudatosan vannak elhelyezve, mindig kérdéses.
Ami nem kérdéses, hogy sajnos a céljukat elérik, mert ha okító céllal is beszél róluk az ember, ennek hatására csak még többen fogják megnézni őket felkészületlenül is, és a mai számítógép-teremtette világ rendkívül hatásos még a “választottak” megtévesztésében is.
Nincs már olyan film, ami ne lenne átitatva a kor szellemétől. Mindenhol jelen vannak ezen tendenciák.