2015.07.09. Keresd a cuncit!
A bevezető ezzel indulna, míg a többi cunciságos kórkép a folytatásban lesz megtalálható:
Várhalmi Zoltán (2009): Kísérlet a transznacionális kötődések empirikus megragadására
“A nemzetközi migráció transznacionális jellegének középpontba helyezésével számos jelenség kutatása, így az identitásé is új nézőpontból történik. A transznacionális élethelyzetek különböző identitásstruktúrák és kötődések számos variációját konstruálják, hiszen az identitás nem egy készen kapott örökség, hanem a kontextus elvárásainak, vonzásainak és taszításainak függvényében létrejövő meghatározás.”
“Még a fület is védi oldalütközéskor!”
“Világújdonság az is, hogy az ülés külső peremében felfúvódó légkamra az autó közepe felé nyomja az utasokat, ha elkerülhetetlennek tűnik az oldalütközés. A Pre Safe Sound rendszer pedig a kirobbanó légzsákok erős hangjától védi meg az utasok fülét úgy, hogy a hangszórókon keresztül egy speciális hangot játszik be meg a baleset előtti pillanatokban. Erre a hangra a fülben lévő kengyelizom összehúzódik, ez az ún. stapedius reflex, ami nagy energiájú hangok esetén megvédi a belső fület a zajártalomtól. Nagyjából 90 dB-es hang aktiválja a reflexet, amelynek kb. 20 dB-nyi hangintenzitás-csillapító hatása van.”
“A program kapcsán Nagy Csaba, a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke – aki maga is részt vesz a túrán – kiemelte: Baranyában a turisztikai fejlesztések fontos eleme a kerékpáros útvonalak fejlesztése, éppúgy, mint a Balatonon. A megye szerencsés helyzetben van, hiszen a Három Folyó kerékpáros túraútvonal és a Vasfüggöny Nyomvonal is itt található. A Dráva-menti kerékpár-útvonal hamarosan elkészül, itt lesz az első vidéki kerékpáros kölcsönző hálózat, amelyben elektromos kerékpárok várják a kétkerekezés szerelmeseit. A projektben kiemelt bekötés Harkány. A megyében hasonló a programkínálat, mint a Balatonon: a természet közelsége, a Dráva környéke, az értékalapú gasztronómia. A szaporcai látogatóközpont már elkészült, de további fejlesztések várhatók a kerékpárút mentén. A tervek között szerepel a a megyeszékhely és a meglévő hálózati elemek összekapcsolása.
Július végére készül el a 125 kilométeres Dráva-menti kerékpárút. A hálózatba 14 települést kapcsolnak be, ahol kölcsönzők, infopontok, táblák várják a turistákat. A rendszer rugalmas, az idelátogató bárhol befejezheti a biciklizést, és busszal, vonattal folytathatja útját.
Az elektromos rásegítésű kerékpárkölcsönző Magyarországon elsők között a Dráva mentén valósul meg. Az elektromos “közbringákkal” nem csak a kerékpáros turizmus emelhető új dimenzióba, de a térség lakóinak mobilitását a városi és helyközi közösségi közlekedést is elősegítheti. Az elektromos rásegítésű kerékpár mérete és kialakítása minden korosztály számára, alkattól és nemtől függetlenül kényelmes és biztonságos kerékpározást nyújt. Az elektromos rásegítés intelligens műszereinek és elektronikájának köszönhetően érzékeli a pedál hajtását, s azonnal automatikusan bekapcsol a motor, fékezéskor pedig automatikusan kapcsol ki. A kerékpárt nagyon élvezhető dinamikával egészen 25km/h sebességig képes gyorsítani, ami kényelmes és gyors közlekedést eredményez.
A Dráva síkságon nem igazán beszélhetünk dombokról, de ha mégis emelkedőnek fölfelé kell haladni, akkor nem szükséges erőlködni, mivel a rásegítés leveszi a terhet a vállunkról, vagy éppen a lábunkról. Olyan mintha, egy szobabiciklin ellenállás nélkül, “üresben” tekernénk, s mégis élvezhető sebességgel haladunk felfelé! Viszont mégsem elektromos motorról beszélünk, mert az eBike-ot folyamatosan kell tekerni. Ahogy abbahagyjuk a tekerést, a motor is azonnal leáll. Tehát a könnyű testmozgás garantált, mert az elektromos motor nem helyettünk dolgozik, csak segít. Nem kell tartani az akkumulátor lemerülésétől, mivel a teljesítménye akár 70 kilométer megtételére is elegendő.
A leggyorsabban jelentkezőknek Pécs és Drávaszabolcs között ingyenes busztranszfert biztosítunk díjmentesen a kerékpárok szakszerű leszállításával együtt.
A túrát kisbusz és szerviz-munkatárs kíséri a teljes útvonalon. Szállás: saját sátorban, melyet az összes személyes csomaggal együtt a szervezők szállítanak, nem kell a kerékpárokra rögzíteni. Az első szálláshely a Sellyei termál-strandon lesz, ahol esti fürdőzésre is lesz alkalom! Az első ebéd a Szaporcai Ős-Dráva Központban, míg a második sátras éjszaka Barcsi Szabadstrandon lesz.
A Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatósága által üzemeltetett látogatóközpontokban, Szaporcán és Drávaszentesen a Dráva menti védett területek természeti és kultúrtörténeti értékeivel ismerkedhetünk meg: kiállításokat, tanösvényeket és őshonos háziállatokat tekinthetünk meg a túra alkalmával belépőjegyek megvásárlása nélkül. A túra kerékpáros része Barcson végződik, ahonnan a résztvevőket és kerékpárjaikat Drávaszabolcsra, vagyis a túra indulópontjára szállítjuk vissza. A túra itt ér vége, de a Pécsről szervezetten érkező túrázókat a pécsi indulási pontra fogjuk visszaszállítani.”
“A római katolikus egyház óriási népszerűségnek örvendő feje egyedülálló enciklika kiadására készül, amelyben a klímaváltozás drámai hatásaira figyelmezteti és a környezet megóvására hívja fel majd a világ 1,2 milliárd katolikus hívőjét. Ferenc pápa szerepvállalása az idei klímatárgyalásokat is befolyásolhatja majd.
Bár már XVI. Benedek pápa is szót ejtett az energiafogyasztás csökkentésének szükségességéről egy 2009-es körlevélben, a mostani lesz az első pápai enciklika, amely teljes egészében a környezetvédelem témájának szentelnek. Az enciklika nagy jelentőségű pápai tanítás, körlevél, amely általában hittani vagy erkölcsi témákat dolgoz fel, de létezik enciklika a születésszabályozásról és különböző szociális kérdésekről is. A katolikus egyházban a pápák újabban az enciklikákat használják a leglényegesebb kérdések tárgyalására, ezek jelentőségét csak az ún. apostoli rendelkezések múlják felül.
Az 50-60 oldalasra tervezett pápai iránymutatást világszerte 5000 katolikus püspök és 400 ezer pap kapja majd meg, akik saját hívőik között terjesztik majd. Bár a hívők általában nem olvasnak enciklikákat, Ferenc pápa hihetetlen népszerűségének köszönhetően ezúttal nagyon valószínű, hogy az üzenet rengeteg hívőhöz jut majd el.”
A turisztikailag minőségérzékeny hölgy az antiszemita Henry Fordot idézte! Tehát a véleménye emiatt en bloc érvénytelen. Ejnye!
Várhalmi Zoltán elegáns mellébeszélése korunk értelmiségi nyomorultságának kiváló példája.
Ha nagyon nagyon optimisták vagyunk (inkább naivak) akkor is legfeljebb az mondható, hogy a migrációnak internacionális (nem transznacionális!) karaktere van. Ha viszont letekintünk az ásotthalmi határszakaszra, akkor vegytiszta szubnacionális jelleget látunk.
Transznacionális: Pax Romana, Regnum Marianum, a keresztény Európa
Internacionális: Eurázsiai Unió, BRICS országok, Nemzetközi Kamarazenei Fesztivál
Szubnacionális: demokrácia, Európai Unió, tőke szabad áramlása
“hiszen az identitás nem egy készen kapott örökség, hanem a kontextus elvárásainak, vonzásainak és taszításainak függvényében létrejövő meghatározás.”
Ez a mondat “a lét határozza meg a tudatot” című lenini agyatlanság elegáns demokrata megfogalmazása. (szamszárai elragadtatottság) :-))))
Egyébként van “kontextus elvárásain alapuló” identitás. Ennek felépítése nagyjából a 1960-as évektől a 80-as évek végéig tartott, amikor a “kontextus emberei” a kabarészínpadokon vagy a televíziókamerák előtt még így kezdték mondandójukat:
“Mi magyarok úgy vagyunk ezzel, hogy…” “Ez is tipikus magyar tulajdonság…”, “Ezt is magyar módra intéztük el …”stb.
Igen, a konszolidáció időszakában a szatirikus műfajok, a kabaré, a szórakoztató műsorok alapozták meg az új (kontextuson alapuló) magyar identitást. (konferansziék, Hofi, stb.) A 1945-ös megszállás óta felnőtt egy új generáció, 56 sebei is gyógyulóban voltak, a kádári puha diktatúra ennek az “identitásnak” adott remek táptalajt.
Szép volt a kategorizálás.
Olvasóként küldök én is valamit, hihetetlen, hogy semmi (önreflexió) nincs benne: https://www.youtube.com/watch?v=CunbN9L_mHc
Így jár az, aki olyan autóba ül, ahol “kell a háttérzaj”. (https://atyafipeca.wordpress.com/2015/05/28/a-hatterrol-es-a-zajrol/)
“A migránsok ugyanazt akarják, mint mi, nem migránsok, de agilitásuk, nyíltságuk és bátorságuk folytán a lehetőségeik nem annyira egy helyhez kötöttek, mint számunkra. Boldogságuk és gyarapodásuk horizontját kevésbé korlátozzák az országhatárok, nagyobb térben „játszanak”. ” – Várhalmi Zoltán
Anyám borogass! …. Tálas Péter 2.0
Köszi, RONTOM-BONTOM!
Gyönyörű példák a két alapvető irányulásra.
Inkább élet:
Több, mint élet:
Az az első videó olyan szörnyen őrjítő, hogy nem bírom. Nem azért, mert zeneileg rossz. Ezer ilyen van. Ők az önjelölt „entelektüel”, akik értelmeskednek, természetesen a lényeget szigorúan nem érintve. Nem akad ember, aki fiatalabb korában ne járt volna ilyen ún. felolvasóesteken, performanszokon és bármilyen műfajú zenei bulikon, ahol a hallgatóságban ún. „egyének” ülnek vagy tombolnak, akik persze az épp aktuális divat vagy önmaguk exhibicionizmusa szerint tökéletesen beállított séróval és öltözékkel/tollazattal „egyén(i)ek”. Hamvas írta le ezt a maga érzékletességével, őt parafrazálva ez az a bűzös mocsár, ami kenetteljes tisztaságnak álcázza magát, a tisztaság olyan fokának, hogy az ép ember inkább be akarja mocskolni magát, csak hogy ne kelljen ezzel a szellemi fertővel sorsközösséget vállalnia. Dagonyázzunk a mocsokban, de a sorsfordító kérdésekről szó se essen.
A második videóért köszönet! Nincs rá szó. Religio. Emelkedettség, de semmi hivalkodás.
Ha emelkedettség, vagy az ilyet szeretem, vagy pl. ezt:
A Kama Tarkhan együttes „sámánisztikus” zenéihez hasonló dolgok azok, amit a fenti langymeleg posványban dagonyázó ál-értelmiségiek is elviselnének, sőt pszichére ható erejük miatt őrjöngve propagálnának — ha csak semleges, lényeget és személyes sorsot nem érintő szavak szerepelnének a szövegekben és az utalásokban. Jellegzetes, hogy pl. a „kelta népzenét” mennyire ajnározzák, viszont a honos népzenei elemektől irtóznak, lévén azoknak mindmáig jelentésük van számunkra, mert a divathóbort csak nagyon nehezen tudja őket átitatni. (Hunok? Attila? Hiszen ezek mind ős-NÁCIAK voltak! 😀 )
ŐSNÁCIKOK!
Én köszönöm a zenét.
Köszi a videókat és a gondolatokat Egon.
“ami kenetteljes tisztaságnak álcázza magát, a tisztaság olyan fokának, hogy az ép ember inkább be akarja mocskolni magát, csak hogy ne kelljen ezzel a szellemi fertővel sorsközösséget vállalnia.” – Ezzel a nagyszerű gondolattal (bár ismertem) nem tudok betelni. Hadd mondjak el ezzel kapcsolatban néhány észrevételt.
Olykor – fényképnyomtatás okán – betévedek az Árkádnak nevezett kolosszusba. Legutóbb felmentem az emeleti parkolóba (ellentétben a pécsivel, nálunk ingyenes a parkolás) és már ott feltűnt, hogy mennyire egyformán hagyják el az emberek a parkoló autókat. Kilencven százalékban középkategóriás 3 éves kocsikról van szó. Szinte mindenki ugyanúgy száll ki a kocsiból, ugyanazzal az önelégült mozdulattal nyomja rá a riasztót az egyterűjére. (emlékeztetnek Lucky Luke-re, aki a hóna alatt hátrafelé tüzelve rendezte el a dolgokat pisztolyával 🙂 ). Járásuk, a mozdulataik, az ellopott mondatfoszlányaik szinte tökéletesen megegyeznek (!)
A lányom elhatározta, hogy meghív valami gyors kajára az emeleten. Hatalmas teraszos terület, tömve ezekkel az emberekkel (akik számára a plázai időtöltés már életforma). Ekkor tűnt fel a következő dolog. A komák haja (már aki éppen nem kopasz) pont ugyanúgy van nyírva. De olyan elképesztő pontossággal, hogy a most épülő lézerközpont műszerei sem mutathatnának ki eltérést a hajszálak hosszúsága között. Ultraprecíz, friss hajvágás mindenkinél (!). A ruházat új, makulátlanul sima, tiszta, márkás mindenkinél(!). A telefonok a legmenőbb fajták, vadi újak, mindenkinél(!). A nőknél ultraprecíz sminkek, tökéletes ruhák mindenkinél(!) A tetoválások tökéletesen megegyeznek. (az, hogy az absztrakt ív jobbra vagy balra görbül, vagy az állat sas vagy skorpió ebből a szempontból közömbös)
Ugyanolyan gesztusaik vannak, ugyanúgy rágnak, ugyanazt mondják (kimegyek-bemegyek, eladom-megveszem, megéri-nem éri meg, itt vagy ott nyaralok. Ennyi, semmi más) Hát hol van a karakter? Hogyan jött létre ez az embertípus? Egyáltalán honnan van erre “álfényességre” ennyi pénzük? Ettől a “egyenlőre polírozott” új kaszttól a gyomrom felfordul.
Ezek után persze, hogy az “ép ember inkább be akarja mocskolni magát, csak hogy ne kelljen ezzel a szellemi fertővel sorsközösséget vállalnia.” Szellemi? Hol van az már. Már csak a legkülső maradt…
Inkább bűnöző, mint polgár.
Azt hiszem ezt Evola írta valahol.
https://atyafipeca.wordpress.com/2015/05/10/sol-invictus-against-the-modern-world/
Bocsánat, nem vettem észre, de örülök hogy külön feltetted. Van valami harcos egyszerűség, elszántság a S.I. munkásságában, ami egészen egyedülálló.
Felemelő, tisztító, több mint élet zeneként az Ataraxia is komolyan ajánlható, pl. ez a koncert mind zenében, mind látványban (az egész koncert egyedülálló, de a csúcs 21:34-től):
Ez az Ataraxia nagyon felemelő. Még nem hallottam róla, szóval köszönöm! Kicsit a Dead Can Dance-re hasonlít.
Ha szabad egy idézet, ugyan Pelevin nem mondható tisztán metafizikai szemléletetű írónak, de azért a világ működési rendszereinek szemléletes (humoros) leírásaival, rendesen karistolja ennek határát.
(Az alábbi párbeszéd a bolondokházában zajlik.)
“– Dehogy – vágott a szavamba. – Csak egy példát szeretnék felhozni, és szeretném, ha minél jobban értené. Képzeljen el egy szellőzetlen szobát, amely iszonyúan sok emberrel van tele. És mindnyájan különféle otromba zsámolyokon, rozoga székeken, valamiféle batyukon, és egyáltalán mindenféle vacakon ülnek. A fürgébbek viszont egyszerre két székre akarnak ülni, vagy el akarnak valakit zavarni a helyéről, hogy elfoglalják. Ilyen a világ, amelyben él. És közben ezen emberek mindegyikének hatalmas, fénylő trónja van, amely e világ és minden más fölé magasodik. És ez valóban cári trón – nincs semmi, ami ne lenne annak hatalmában, aki ráül. És ami a legfontosabb, a trón abszolút legitim – jog szerint bárkit megillet. Csakhogy jóformán lehetetlen felülni rá. Mert olyan helyen áll, ami nincs. Érti? Sehol van.
– Igen – mondtam elgondolkozva -, éppen tegnap gondolkoztam erről, báró úr. Tudom, mit jelent a „sehol”.
– Akkor most a következőt gondolja át! – mondta a báró. – Mint már mondtam, mindkét állapota, amelytől nem tud megszabadulni – Csapajevtől is, nélküle is – egyaránt illuzórikus. Ahhoz, hogy sehol találja magát, és felüljön a végtelen szabadság és boldogság trónjára, elegendő eltávolítani az egyetlen teret, amely még megmaradt, tehát azt, ahol engem és saját magát látja. A gyámolítottjaim is ezt igyekeznek elérni. Akkor maga miért nem akarná még életében „sehol” találni magát? Esküszöm, ez a legjobb, amit az életben el lehet érni. Biztos szereti a metaforákat: nos, ez olyan, mint egyszer csak kikerülni a bolondokházából.”
(Pelevin)
Álfényes és kipolírozott emberek, akik „a mindenféle vacakon” az elegáns autókban, házaikban, plázákban üldögélve, vacakságokkal töltik az életüket, mert ők csak „azoktól” tudják azt érezni, hogy ők valakik és azt hogy egyáltalán „vannak” valahol. 🙂